maxisaphira.blogg.se

Renovering av en Maxi 77 segelbåt mm. se även på. fixarenovera.blogg.se

maxi 77

Kategori: Allmänt

F
 
Får många frågor om olika saker som jag gjort under renoveringen av Maxi 77:an
det är trevligt att folk hör av sig, även att jag inte har kvar båten längre.
 
En liten rapport för er som inte följt med innan - Maxin ersattes av en liten 20 fotare av modell Westkapp - när den var klar började jag med en Sandvik 945,
Sandviken börjar närma sig sjösättning efter snart tre år på land.
Det som från början var en mögelskada visade sig inte bara vara det utan även en astronomisk dieselskada också.
Det var en så omfattande skada så att merparten av båten tvingades att rivas ur.
 
Detta har varit så omfattande att tid och ork inte gjort att jag inte orkade skriva eller publicera bilder på den ännu, men nu och lite senare skall jag försöka lägga in lite, men det blir då i en annan blogg troligen i http://fixarenovera.blogg.se/
 
Så kicka in där senare då & då så kommer det att dyka upp bilder.
 
 
Kommentera inlägget här: