maxisaphira.blogg.se

Renovering av en Maxi 77 segelbåt mm. se även på. fixarenovera.blogg.se

Trapp bygget fortskrider

Kategori: Allmänt

En dålig skiss på hur jag tänkt mig, med stege ovan på...
 
 
 
Här provar vi hur  locket passar, det skall fräsas i kanter och för gångjärn/beslag.
 

Fräste & sågade till fram och bakstycket
 

Svårt att få en planka som legat länge att bli rak. Har limmat i hop den med "kex" emellan-
 
 
Gör en låda som får vara botten steget, placerar sedan en uppfällbar stege ovan på denna? tror jag..
Limmar här själva steget & luckan som skall va på lådan.
 
 
Har svårt att bestämma mig, vill ha en bra trapp/lejdare att gå i samtidigt vill man ju ha mer praktiska stuv utrymme samt även lätt kunna komma åt utrymmet bakom.
Jag gör en durk först så får jag prova mig fram med resten.
 
Kommentera inlägget här: